close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכים ומערכות טכנולוגיות למניעת שכחת ילדים ברכב

מערכת שורשכד שבט, תשעט30/01/2019

עשרות ילדים מתו כתוצאה משכחה שלהם ברכב, לכן חשוב להכיר דרכים יצירתיות ומערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות למניעת התופעה

תגיות:
מדי שנה אנו נחשפים לכתבות מזעזעות ואיומות בעיתונים ובטלוויזיה על תופעת שכחת ילדים בכלי רכב פרטיים ומסחריים. על פי דוח מיוחד שהוכן על ידי ארגון בטרם, בין השנים 2008 עד 2017 נשכחו ברכב 445 ילדים, ביניהם תינוקות חסרי ישע הנמצאים בסכנת מוות
מוחשית.בעיקר בימות הקיץ כאשר הטמפרטורה ברכב עולה באופן דרמטי. עשרות ילדים מתו כתוצאה משכחה שלהם ברכב, לכן חשוב להכיר דרכים יצירתיות ומערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות למניעת התופעה.

סכנת מוות מוחשית
ילד קטן הנשאר ברכב ללא השגחה במשך 4-5 דקות ביום קיץ ישראלי טיפוסי, נמצא בסכנת מוות מוחשית. בדרך כלל הילד נשאר ברכב נעול עם חלונות סגורים, לכן הטמפרטורה בתוך הרכב עולה בצורה מהירה, ויכולה להגיע ל-50 מעלות או יותר. תוך זמן קצר, עניין של דקות ספורות בלבד, הילד שנשכח ברכב סגור עלול להתייבש ולסבול ממכת חום.

חשוב לציין כי רוב מקרי המוות כתוצאה משכחת ילד ברכב הם בעונת הקיץ, כאשר כ-70% מהנפגעים הם תינוקות וילדים עד גיל 3. ילדים בגילים 0-3 אינם יכולים להיחלץ לבד מהרכב הנעול, הם גם יתקשו לסמן לסביבה על מצוקתם, לכן הסכנה גבוהה יותר. כדאי לדעת כי יש הורים הנוהגים להשאיר את המפתח לרכב אצל הילד הקטן החגור מאחור, והם יוצאים רק לדקה אחת או שתיים לסידורים מהירים, אך בקיץ הישראלי המאופיין בטמפרטורה גבוהה, הילד נמצא בסכנת מוות ויש להימנע מהשארת המפתח אצל הילד, כיוון שהוא לא מסוגל לצאת מהרכב לבד, כמו כן הוא עלול לנעול את הרכב, ואז מאמצי החילוץ מורכבים בהרבה.

דרכים יעילות כדי לא לשכוח את הילד ברכב
כל ההורים חייבים להימנע משכחת הילד ברכב, יש מגוון דרכים יעילות לכך, ביניהן:
• הנחת התיק האישי לצד מושב הילד מאחור.
• לתלות פתקית במרכז ההגה או במיקום מרכזי אחר ברכב עם הכיתוב – לא לשכוח את הילד.
• לצרף למחזיק המפתחות מוצץ, פסל של תינוק או פריט אחר.
• לשוחח ולשיר עם הילד החגור מאחור כל הנסיעה.

מערכות טכנולוגיות למניעת שכחת ילד ברכב
בשנים האחרונות גברה המודעות לנושא שכחת ילדים ברכב, וחברות רבות החלו לפתח מערכות טכנולוגיות ואפליקציות שונות כדי לסייע להורים ולשמור על חיי הילדים. בין המערכות הטכנולוגיות החדשניות והמומלצות להורים, לבני המשפחה, למטפלות ולנהגי הסעות כדי לא לשכוח ילד ברכב ניתן למצוא את הפתרונות הבאים:
מערכות התרעה מבוססות מיקום – המערכת מבוססת על חיישן משקל המותקן מתחת לריפוד של מושב הילד, אם התינוק יושב במושב בעוד הרכב כבוי החיישן שולח התרעה.
אפליקציות ייעודיות – יש מגוון אפליקציות שמטרתן לסייע להורים לא לשכוח את הילד ברכב, מרביתן מבוססות על טכנולוגיית מיקום.
מערכות בטיחות לרכב – כיום ניתן לרכוש מערכת בטיחות לרכב הכוללת פתרון למניעת שכחת הילד ברכב, זו מערכת מומלצת ואמינה החשובה גם לשמירה על הילדים וגם על חיי הנהג, שאר הנוסעים ושאר המשתמשים בדרך.

לעוד מידע ופרטים אודות מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב בקרו באתר Movon
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה